Nao Higano pochází z Japonska. Vystudovala operní a koncertní zpěv na katedře zpěvu na Univerzitě Seitoku, a jako stipendistka na katedře zpěvu na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. Absolvovala mistrovské kurzy Y. Hajaši, G. Beňačkové, S. Kopočáka, P. Dvorského, D. Iordachesca a P. de Napoli. Dále si zvýšila odbornost doktorantským studiem na VŠMU HTF v Bratislavě u doc. Petra Mikuláše, získala titul artis doctor.
Na vokálních koncertech a operních scénách vystupuje pravidelně v evropských zemích, s úspěchem se představila na mezinárodních hudebních festivalech, nahrává pro rozhlasové hudební vysílání, pro televizi a pro hudební vydavatelství. Na sólových recitálech se představila jako interpretka písňové a komorní tvorby. Spolupracuje s vícerými orchestrálními a s komorními tělesy. Připravila i písňový recitál pro pražské Rudolfinum, vystupovala v amsterdamském Concertgebouw a v dalších prestižních sálech. Získala 1 cenu Yamaha foundation a prémie Hudebního fondu za koncertní účasti.
Od roku 1999 do 2004 byla stálým hostem Opery slovenského národního divadla, kde jedním z významných nastudování byla i postava Ženy v Schrönbergově monodramatu Očekávání. Speciální pozornost věnovala studiu vokálních kompozic slovanských, zejména současných autorů, které interpretovala a premiérově uvedla v evropských zemích a v Japonsku. Její bohatý repertoár sahá od renesance po skladby dvacátého století. Zvláštní pozornost věnuje slovanskému a německému vokálnímu repertoáru a hudbě 20. století. Je členkou Spolku Koncertních Umělců na Slovensku.
Dramaturgie samotného CD sopranistky Nao Higano celkem symbolicky reflektuje linii její umělecké biografie. Geografickým i kulturním zázemím, filozofií i tradicí vzdálené póly se tak Nao Higano snaží interpretačně přemostit a přiblížit pomocí tvorby dvou reprezentantů (nejen) vokálního umění: japonského skladatele Jamada Kosaku a slovenského autora Mikuláše Schneidera Trnavského.
Kód | Kód: 2251 |
---|---|
Kategorie: | ostatní |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.